مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی

راهنمای سفر به آذربایجان

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان


مکان های دیدنی آذربایجان, مکان های دیدنی جهان

راهنمای سفر به آذربایجان
در تعطیلات عید نوروز خیلی ها راهی باکو و آذربایجان می شوند. اگر شما هم جزو این جماعت هستید بهتر است قبل از سفر از مقررات این سفر و راه و چاه آن مطلع باشید.

اکثر ایرانی هایی که از شهرهای مختلف کشور به همسایه شمالی سفر می کنند تنها شهر باکو را در برنامه سفر خود را دارند، که این امر باعث می‌شود آنان خود را از زیبایی های بی نظیر شهرهای دیگر همچون گنجه و شکی و ... که فاصله چندانی با بکو ندارند، محروم کنند.

اما شما فقط با برنامه‌ریزی ساده و صرف 50 مانات می توانید به طور دربست و با اتومبیل بنز به شهری مثل "شکی" که آب و هوایی بهشت گونه دارد، مسافرت نمایید و شب را در هتل-کاروانسرای این شهر بر فراز تپه‌ای جنگلی که کاخ "خان سارایی" در آن واقع شده بگذرانید.

همانگونه که از قسمت‌های مختلف سایت بر می‌آید، تلاش ما بر آن است تا با معرفی مسیرهای توریستی آذربایجان اطلاعات کافی و مفیدی را به هموطنان ایرانی برای انجام سفرهای متنوع‌تر و مطلوبتر به این کشور ارائه نماییم.

افرادی که قصد ندارند فاصله میان آستارا و باکو را برای تفریح های آبی طی کنند، می توانند بعد از ورود به آذربایجان به شهر لنکران در نزدیکی مرز ایران رفته و در کمپلکس توریستی این شهر به تفریح بپردازند، شهر و دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران خدمات مشابهی را برای مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، ارائه نموده است.
 
سفر زمینی به باکو
برای سفر زمینی به آذربایجان و پایتخت آن شهر باکو، مسیرها و وسایط مختلفی وجود دارد که در اینجا سفر با اتوبوس های تهران-باکو و یا تبریز-باکو و نیز عبور از مرز و ادامه سفر با سواری های آذربایجانی را به صورت خلاصه آورده ایم.

شما می توانید بلیط اتوبوس تهران-باکو-تهران را از تعاونی های مسافری ترمینال غرب در تهران و یا ترمینال تبریز و سایر شهرهایی که برنامه منظم حرکت به باکو دارند، تهیه کنید. اتوبوس های مسیر باکو معمولا دارای حرکت منظم هستند، لاکن متاسفانه این مسیر نیز مثل سابر مسیرهای اتوبوسی کشور نظم لازم در ساعت حرکت و طول مدت سفر را ندارد. خصوصا طول سفر بسته به میزان توقف  در مرز و مبادلات داخل خاک آذربایجان! کم و زیاد می شود.

بیشتری زمانی که در طول سفر با اتوبوس تلف می‌شود، موقع عبور از گمرک آستارا است، چون در اینجا تمام مسافران باید تک به تک مورد کنترل پاسپورت و ویزا قرار بگیرند و این هم به خاطر شلوغی مرز آستارا همیشه زمان بر است. از این گذشته، شما برای واریز مبلغ عوارض خروج و مالیات شهرداری فقط و فقط می‌توانید از بانک ملی گمرک اقدام کنید، واریز به سایر بانک‌ها در سطح شهر آستارا و یا شهرهای دیگر ممکن نیست.

گمرک "بیله‌سوار" از آستارا خلوت‌تر است، ولی مشکل بانک در آنجا نیز به قوت خود باقی است.

کنترل پاسپورت و ویزا در طرف آذربایجان به مراتب سریعتر انجام می‌شود، با وجود این پلیس مرزی آذربایجان نیز دردسرهای خاص خود و اخذ مبالغ نامعقول و "دمرلی" را در برنامه خود دارد. در سالها و حتی ماه‌های اخیر مقامات آذربایجان تلاش‌های گسترده‌ای را برای برچیدن این موارد شروع کرده‌اند، که احتمالا در آینده به نتیجه خواهد رسید.

بهتر است در طول سفر برخی خوراکی‌های کنسرو شده و تنقلات به همراه ببرید. دو وعده غذایی، یعنی یک صبحانه و یک وعده ناهار در طول مسافرت خواهید داشت که با همراه داشتن غذا می‌توانید در زمان توقف در رستوران‌های جنگلی مسیر تنها به سفارش چای و نوشیدنی اکتفا کنید، زیرا ممکن است غذای رستوران بین راهی به مذاقتان سازگار نباشد و لذت راه را از دست بدهید. زندگی روستایی مسیر آستارا به باکو برای کسانی که اولین بار به آذربایجان سفر می‌کنند خالی از هیجان و نشاط نخواهد بود. ضمنا اگر دوستی و آشنایی در باکو منتظر شماست، بردن پسته را فراموش نکنید، پسته مرغوب ایران در آذربایجان طرفدار فراوانی دارد.

ورودی باکو هم اکنون با گنبدها و گلدسته‌های بی‌بی هیبت، خواهر امام رضا (ع)، که اخیرا به دستور رییس جمهور آذربایجان بازسازی و مرمت شده از دور قابل تشخیص است. پس از ورود به باکو و عبور از منطقه "باییل" وارد مرکز شهر باکو در نوار پارک ساحلی خزر می‌شوید که همانجا هم اکثر مسافرین از اتوبوس پیاده می‌شوند. اگر محل خاصی باید پیاده شوید، ختما موضوع را به اطلاع راننده برسانید.

عبور از مرز و ادامه سفر
روش دیگری که می توانید در سفر زمینی باکو از آن استفاده کنید، رفتن به شهرهای مرزی آستارا در استان گیلان و "بیله سوار" در استان اردبیل و عبور از مرز و ادامه مسیر سفر با سواری های آذربایجانی است که معمولا بنز و یا لادا هستند.

این سواری ها فاصله بین آستارا و باکو را همراه با یک توقف کوتاه برای نوشیدن چای در کافه های جنگلی بین راه در عرض چهار ساعت طی می کنند. کرایه هر نفر در این مسیر بسته به نوع ماشین و ایام عادی و یا تعطیل از 15 الی 25 مانات فرق می کند، لاکن چانه زنی در آذربایجان نیز می تواند قیمت ها را تغییر دهد. در این مورد هم چنانچه از قبل هتل رزرو کرده‌اید و یا محل مشخصی باید بروید، حتما با راننده طی کنید تا با همان کرایه شما را به آدرس مورد نظزتان ببرد.

این در صورتی است که چهار نفر باشید و به نوعی ماشین را دربست بگیرید. اگر هم تنها هستید، با چند نفر دیگر صحبت کنید و باهم یک تاکسی شوید.

سفر با ماشین شخصی
سفر با ماشین شخصی از امتیازات فراوانی برای مسافران آذربایجان برخوردار است. توقف‌های داخواه در مسیر آستارا - باکو در داخل خاک آذربایجان، استفاده از مناظر زیبای ساحلی و جنگلی این مسیر، آزادی و راحتی حمل و نقل در سطح شهر باکو و احیانا بازدید از شهرهای دور و نزدیکی همچون شکی و گنجه با اتومبیل شخصی لذتی دوچندان را به همراه دارد. با این وجود استفاده از اتومبیل شخصی برای مسافرت به آذربایجان در صورتی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید، توصیه نمی‌شود. لاکن، اگر به زبان ترکی تسلط کافی داشته و یا از همراهانتان کسی ترک زبان باشد، سفر با ماشین شخصی سهولت بیشتری پیدا خواهد کرد.

برای این کار ابتدا با مراجعه به مراکز نیروی انتظامی جهت کاپتاژ کردن پلاک اتومبیل و اخذ گواهینامه بین‌المللی اقدام می‌نمایید که این کار معمولا در ایام عادی زمان چندانی نمی‌گیرد. پس از تکمیل مراحل کاپتاژ پلاک اتومبیل و تهیه ویزای آذربایجان به سمت مرزهای این کشور حرکت و از گمرک‌های آستارا و یا "بیله سوار" وارد خاک آذربایجان می شوید. در زمان گذر از مرز نیز هزینه‌ای را بابت عوارض و بیمه اتومبیل پرداخت خواهید کرد.

طبق قوانین آذربایجان پلیس حق مطالبه هیچگونه هزینه غیر قانونی از توریست‌ها را ندارد، با این وجود متاسفانه در برخی موارد دریافت چنین مواردی از شهروندان ایرانی شنیده می‌شود.

از باکو معمولا سه خروجی به مقاصد شمالی و فدراسیون روسیه، مقاصد جنوبی و ایران و مقاصد شرقی و گرجستان خارج می‌شود که می‌توانید با خروج از هرکدام از این خروجی‌ها به شهرهای دیگر آذربایجان سفر کنید.


ویزای آذربایجان
برای اخذ وبزای آذربایجان می توانید از کنسولگری های تهران و یا تبریز اقدام کنید که در هر دو کنسولگری اخذ ویزا با ارائه اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و یک قطعه عکس چاپی 4*3، در روزهای عادی بیش از سه روز طول نخواهد کشید. ولی به جهت سهولت در کار می توانید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر در تهران، تبریز و یا سایر شهرهای کشور اقدام نمایید. زیرا گرفتن ویزا مستقیما از سفارت آذربایجان مستلزم مراجعه حضوری، انتظار در نوبت کنسولگری، واریز معادل ارزی به حساب سفارت و یا داشتن تاییدیه رزرو هتل در مقصد و یا دعوتنامه از طرف آذربایجانی می باشد. لذا اقدام از طریق یک آژانس معتبر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها خواهد شد.

مقررات سختگیرانه آذربایجان
عبورغیر مجاز از مرزهای این کشور یکی از مواردی است که طبق قوانین و مقررات جمهوری آذربایجان مجازات های سنگین و در اغلب موارد حبس های طولانی مدت را در پی دارد. در حالی که در اکثر کشورها این مساله معمولا با پرداخت جریمه های نقدی و یا مجازات های سبک تر و یا نهایتا اخراج از کشور فیصله می یابد. بنابراین در سفر به آذربایجان مراقب صحت مدارک عبور و مرورتان باشید. چون در قوانین جمهوری آذربایجان جریمه اقامت غیر مجاز کمتر از سه ماه 300 منات (معادل 300 یورو) و برای بیشتر از این مدت 400 منات به همراه اخراج از کشور در نظر گرفته شده است.

مامورین مرزی این کشور با شمارش دقیق روز های اقامت  در صورتی که از مدت مذکور حتی یک روز گذشته باشد از خروج افراد جلوگیری نموده و آنها را مجبور به بازگشت به باکو و پرداخت جریمه می کنند.

قوانین و مقررات جزائی جمهوری آذربایجان در رابطه با مواد مخدر و حتی داروهای آرامبخش ویژه درمان اعتیاد سخت گیرانه و انعطاف ناپذیر بوده و اغلب منجر به حبس های طولانی مدت حداقل 3 الی 4 سال می گردد.

در جمهوری آذربایجان برخلاف مقررات رایج بین المللی و عرف سایر کشورها مدت اعتبار روادید با مدت زمان تعیین شده برای اقامت محاسبه می شود. اگر کسی دارای روادید با اعتبار یک ماهه و اقامت 30 روز باشد ولی 10 روز پس از صدور روادید وارد جمهوری آذربایجان شود نمی تواند 30روز در این کشور اقامت کند و اقامت این فرد در پایان 20 روز تمام شده تلقی می شود.
 
از آذربایجان تا گرجستان
برنامه سفر دیگری که مسلما طرفدارارن فراوانی پیدا کرده، مسافرت به سه کشور همسایه با علایق و فرهنگ‌های مختلف یعنی آذربایجان، گرجستان و ترکیه با شروع سفر از مرز آذربایجان است. این سفر می‌تواند یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیزترین سفرهای شما باشد، بعد از دیدار از باکو و اقامت در چند روزه در آن به سمت گرجستان به راه افتاده، در بین را از مسیری با مناظر طبیعی و بسیار زیبا لذت برده، سرانجام وارد خاک گرجستان شده و به دیدن شهر کهن تفلیس می‌روید، با مردمانی خونگرم و فرهنگی کاملا متمایز.

بعد از اقامت در تفلیس به سمت بندر و شهر ساحلی باتومی حرکت کرده، چند روزی را در آبهای آرام دریای سیاه به استراحت می‌پردازید. سپس در عرض چند ساعت از گرجستان خارج و وارد جمهوری ترکیه شده و مسیر خود را در امتداد "قارا دنیز" به سمت طرابزون ادامه داده و یا پس از بازدید از شهرهای شرقی ترکیه و خرید سوغات از طریق مرز ماکو وارد ایران می‌شوید.

منبع:tebyan.net


ادامه مطلب ...

با زیبایی های گرجستان آشنا شوید

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان


با زیبایی های گرجستان آشنا شوید

گرجستان کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی تر ین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود.

در اسطوره های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که هدیه خداست به مردم آن.افسانه های گرجی زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که یکی ازآنها حاکی از این است که زمانی که خداوند زمین را بین مردم دنیا تقسیم می کرد گرجی ها در میهمانی جمع بودند وازدریافت زمین محروم می شوند و زمانی پی به این موضوع میبرند نزد خداوند میروند و از خدا میخواند که به آنها نیز زمینی بدهد ولی او نمی پذیرد پس آنها خداوند را در میهمانی خود دعوت می کنند و او می پذیرد وخداوند آنقدر از میمان نوازی آنها خرسند می شود که به مردم گرجستان آن قطعه از زمینی را که برای خود نگه داشته بود به مردم گرجستان هدیه میکند! کشور گرجستان سراسر آرامش حاصل خیزی ،اصالت و امنیت است و این ها نیزهدیه های ارزشمند از خداوند به مردم مهربان ودست و دلباز آن کشور است .
اوضاع اقلیمی :
تنوع آب و هوایی واقعا در این کشورشگفت انگیز است. رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه است . شما میتوانید وسایل اسکی خود را بردارید و ساعت ها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید در ساحل شنا کنید . دوسوم کشور گرجستان کوهستانی است . زیبا ترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد . گلستانی معروف در منطقه آجارا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی از نقاط گوناگون جهان جمع آوری شده، رشد و نمو میکنند. در این باغستان گیاه استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی در حال رشد و نمو می باشد و این بخوبی اثبات مینماید که شرایط اقلیمی این منطقه کاملا خاص و ویژه می باشد ..

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

ساحل سحر آمیز:
مناطق ساحلی گرجستان از دیرباز پذیرای هزاران جهانگرد در هر فصلی از سال بوده است . در دوران شوروی سابق این منطقه از بهترین نقاط تفریحی امپراطوری شوروی شناخته می شد و هنوز آثار مربوط به تفریح گاه های سران کشور شوروی سابق در این مناطق وجود دارد در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار دارد به نام اورکی که به آن ساحل، ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی گفته می شود . باور بر این است که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی منجر به درمان بیماریهای شخص می شود. بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات ماسه های ساحل این منطقه حاوی مواد معدنی ویژه ای می باشد که اثرات درمانی آن در مورد بیماریهای قلبی ، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است. بر اساس این مطالعات تنها دو منطقه در جهان شناخته شده است که چنین خواصی در آن وجود دارد. چند روز استراحت و تفریح در این منطقه میتواند عامل درمان یا پیشگیری از بسیاری بیماریها باشد.کوهستان های گرجستان سرچشمه رودهای متعددی می باشد و عبور رودخانه از شهرها و و روستاهای این کشور سیمای آنها را دیدنی تر ساخته است

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 تاریخ و معماری :
انسان‌های اولیه را می‌توان در ماوراء قفقاز، به ویژه در گرجستان، خیلی پیش از دوره پارینه‌سنگی ردیابی کرد. در دوره مربوط به آثار دوره پارینه‌سنگی در اراضی گرجستان، انسان در گستره وسیعی سکونت داشت. یکی از قرارگاه‌های آن زمان که بیشتر قابل ملاحظه‌است، در یاشتخوا، در نزدیکی سوخومی کنونی است. کشور گرجستان بخشی از منطقه قفقاز می باشد. از ویژگی های کشورهای این منطقه تاریخ پر فراز و نشیب آن است . گرجستان در طول تاریخ تحت کنترل امپراتوری های گوناگون بوده است. از جمله این کشور بخشی از شاهنشاهی مادها، هخامنشیان ساسانیان و صفویه محسوب می گردیده است.
امپراتوری های روم،روم شرقی ،عثمانی و شوروی نیز در دورانهایی بر گرجستان سیطره داشته اند .در دوران قاجار گرجستان بخشی از قلمرو ایران محسوب میگردید که طی قرارداد ننگین گلستان به شوروی واگذار شد . از نظر تاریخ محلی ، گرجستان قلمرو پادشاهی های باستانی کلخیس و نیز کارتلی- ایربیا محسوب می شود. بطور سنتی زمان تشکیل دولت گرجستان اواخر قرن چهارم پیش از میلاد و به پارناواز شاه نسبت داده می شود . ویژگی مذکور موجب گردیده است که گرجستان دارای آثار تاریخی گوناگونی باشد . به طوری که بازدید از این کشور و بناهای تاریخی آن به منزله بازدید از موزه ای تاریخی از فرهنگ باستانی شرق و غرب می باشد . اگر بخواهیم برای شما از این بناها نام ببریم قطعا نیازمند نگارش کتابی قطور خواهیم بود. در سفر به گرجستان حتما خودتان این مطلب را تایید خواهید کرد. در اینجا تنها به معرفی چند آثار تاریخی منحصر به فرد این کشور بسنده می نماییم

گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

جشن های گرجستان :
مردم زنده دل و شاد گرجستان به بهانه های مختلف چه ملی و چه مذهبی جشن های با شکوهی بر پا می کنند .از مهم ترین جشن ها جشن سال نو میلادی ( کریسمس ) از 15 دسامبر تا 15 ژانویه ، جشن علیلو 15 روز پس از سال نو که ریشه ملی و مردمی دارد ، کارناوال سنتی ، رقص با لباس های محلی به صورت جمعی که مناظر زیبایی می آفریند ، جشن پاک که پیش از سال نو ،جشن برکت خواهی و سبزه سبز کنی و جشن تخم مرغ رنگ کنی که همزمان با عید نوروز ماست ودر فصل گل ، جشن بزرگ گل که با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی و مردمی می باشدکه همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی آنها می باشد.

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

دیدنی های کشور گرجستان:
شهر تفلیس:
شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . 5 دریاچه قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آْنقدر بزرگ است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند .

گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

در گرجی این شهر تیفلیسی یا تهبیلیسی مشتق از واژه تپهیلی (به معنای گرم؛ منسوب به چشمه‌های آب گرم تفلیس) و در عربی تفلیس نامیده می‌شود. هوای تفلیس به سبب نسیمی که از کوهستانها در دره‌های اطراف می‌وزد همیشه پاکیزه‌است. متوسط درجه حرارت آن ۲ر۱۳است. در گرمترین ماه تابستان درجة حرارت به ۲ر۲۵ و در سردترین ماه زمستان به ۹ر۰- می‌رسد. از آذر تا اسفند (بین ۳۰ تا ۳۵ روز) دمای هوا به زیر صفر می‌رسد . متوسط سالانة بارندگی ۵۰۵ میلیمتر است که ۳۴ آن در ماههای گرم می‌بارد. حدود ۲۵ روز از فصل تابستان آن بسیار گرم است و دمای هوا تا ۳۰ بالا می‌رود

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

شهر سنگی اوپلیستیخه:
این شهربزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد که در اصل تحت الفظی به معنی معبد خدایان است. مهمترین آثار باقی مانده از دین پیکانیزم در این محوطه باستانی وجود دارد و قدیمیترین سد ، داروخانه ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و داروخانه و پا وصد ها اثر باستانی دیدنی در آغوش طبیعت بی نظیر یکی از مهمترین مکانهای دیدنی بین دو شهر تفلیس و باتومی در نزدیکی تفلیس می باشد.

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

  گرجستان,دیدنیهای گرجستان


منبع:lastsecond.ir



دور دنیا با یک کلیک

  • با شهر زیبای تفلیس گرجستان آشنا شوید
  • با اتومبیل به گرجستان برویم!
  • تابستانی جذاب و دیدنی در گرجستان و ارمنستان
  • دیدنیهای تفلیس، پایتخت گرجستان
  • عظیم‌ترین چرخ‌ و فلک‌ های دنیا +عکس

ادامه مطلب ...

نقاط دیدنی بدروم ترکیه عکس

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان


اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به بدروم هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای بدروم در ترکیه اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

 نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 1. قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)
این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 2. گشت با قایق
با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 3. آمفی تئاتر باستانی
آمفی تئاتر باستانی بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد. غول های موبایل یعنی اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر را بازسازی کرده اند. این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبدیل به موزه هوای باز شد، این روز ها از آن برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 4. آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس
این آرامگاه یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.

   نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

  5. گومبت
منطقه گومبت دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می شود. این منطقه همیشه پر از توریست است و گزینه ای برای افرادی است که از سرگرمی های بدروم خسته شده اند. رستوران های هندیف مکزیکی و چینی و کافه های آن همیشه شلوغ هستند و بزرگترین و زیباترین هتل ها در گومبت هستند. خانواده ها و فرزندانشان می توانند از ساحل کم عمق و طولانی و انواع و اقسام سرگرمی های آبی گومبت لذت ببرند.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 6. گشت و دریاگردی آبی با گولت
گشت آبی در بدروم با قایق هایی به نام گولت انجام می شود. با این قایق ها سواحل زیبای بدروم را سیر می کنید و از خلیج های زیبای آن لذت می برید. دوربین عکاسی را فراموش نکنید. این گولت ها دارای کابین هایی با حمام و دستشویی های خصوصی با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند. تمام تجهیزات ورزش های آبی را دارند و باورتان نمی شود که چقدر مقرون به صرفه اند. می توانید همه وقت خود را روی عرشه بگذرانید. کاپیتان و خدمه در خدمت شما هستند و هر نیازی داشته باشید فراهم می کنند. آشپز هم انواع و اقسام خوراکی های مختص ترکیه را برایتان فراهم می کند.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

7. صبحانه ترک
در ترکیه خوردن صبحانه کامل سنتی ترکیه بهتر از جستجوی صبحانه انگلیسی/ایرلندی است. هر چه از شهر دورتر بروید، یافتن صبحانه بهتر و اصیل تر راحت تر می شود – اگر جایی که می روید پاتوق محلی ها باشد، بهتر است همانجا بروید. صبحانه عالی و کامل ترک شامل نان تازه، زیتون، پنیر، خامه، چای ترک، گوزلمه، نیمرو، گوجه، فلفل و خیار می شود.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 8. بازار روز
صبح سه شنبه زمان خوبی برای بازدید از بدروم است. بازار هفتگی در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می شتابند. در این بازار می توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، ولی بسیار شبیه به اصل هستند. همچنین می توانید از دستفروش ها خوراکی هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل های خشک و علفی جات بخرید. فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده اند.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 9. تورگوت رئیس مارینا
دی-مارین تورگوت رئیس در نوک شبه جزیره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زیبای خشکی با رنگ آبی زلال دریای اژه ادغام می شود. خانه های سفیدرنگ زیبا با جلوه گیاهان بگونیا، شمعدانی و خرزهره، چشم انداز و منظره این لنگرگاه کوچک، تجلی بخش بازی رنگ هاست. این لنگرگاه مدرن ترین لنگرگاه سواحل دریای اژه است که مسحور شدگان دریا را با فناوری مدرن و زیرساخت پیشرفته لنگرگاهی و زیبایی منحصر بفرد طبیعت و محیط تاریخی آشنا می کند.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 10. بیتز
بیتز دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، به راحتی پارکینگ پیدا می کنید، در غیر این صورت تاکسی ها شما را به آنجا می برند. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان استفاده کنید.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

منبع:bartarinha.ir


ادامه مطلب ...

حتما بدون بچه به این مکان ها بروید!

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان


 بچه دار شدن به این معنی نیست که نمی توانید دیگر هیچ مسافرتی بروید. اما با بچه باید یک ساک جدا برای انواع لباس ها، پیش بند و پوشک و ... و وسایل مخصوص کودک همچون تخت خواب، کالسکه، صندلی ماشین و ... را آماده کنید و در طول پروازهای طولانی هم باید غذاها و نوشیدنی های مخصوص کودک و وسایل تعویض پوشک و لباس های کثیف و اسباب بازی های او را همراه داشته باشید. با این همه وسیله و مشکل با خود می گویید چرا پیش از بچه دار شدن به چنین سفری نرفته بودیم؟ با کودک خود در بغل نمی توانید لب ساحل بروید و از زیبایی آب های فیروزه ای لذت ببرید. در این مطلب، مکان هایی را معرفی کرده ایم که حتما باید بدون بچه از آنها دیدن کنید.
1.  پاریس – فرانسه

 گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

 آیا شهری رمانتیک تر و شاعرانه تر از پاریس می شناسید؟ اینجا شهری است که دوست دارید احساسات خوب خود را در آغوش بگیرید و از آنها لذت ببرید. قدم زدن در خیابان ها دست در دست همسر؟ قایق سواری هنگام غروب؟ بله. همه اینها در این شهر تجربه ای دلپذیر هستند. بدون بچه می توانید به کافه های عجیب و جالب این شهر بروید و در فضای دلنشین کافه غرق زیبایی شوید و از نوشیدن قهوه ها خوش طعم لذت ببرید. در سفر دو نفره خود می توانید به راحتی به دیدن برج ایفل بروید و زیبایی و عظمت آن را از نزدیک تحسین کنید. باید بدانید با کودک، بازدید از موزه ها و مکان ها تاریخی بسیار دشوار است.
2.   نیوزیلند
بازدید از مناظر فوق العاده چشمگیر و شهرهای زیبای نیوزیلند را باید در اولویت ها ی انتخابی بری سفر بدون کودکان قرار دهید. به ویژه اینکه مسافرت هوایی به این کشور بسیار طولانی و خسته کننده است. این کشور مملو از چشم اندازهای نفس گیر است و برای لذت بردن از همه مناطق آن باید از شمال تا جنوب جزیره را بگردید. اگر بخواهید با کودک به چنین جایی سفر کنید باید نصف بیشتر زمان خود را به بستن ساک و تر و خشک کردن کودک خود اختصاص دهید. در ضمن نمی توانید برخی از مکان های طبیعی و سواحل آن را از نزدیک لمس کنید. 

  گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

 برای سفر به نیوزیلند و بازدید از همه مناطق گردشگری آن باید زمان زیادی اختصاص دهید. به طور مثال، می توانید با آسانسور 610 پایی برج آسمان آکلند در شمال جزیره بالا بروید و چشم انداز 360 درجه از محیط داشته باشید. برای قایق سواری و کوهنوردی نیز می توانید به ساحل جزیره یا شهر ویلینگتون بروید. با رفتن به روستای آمارو می توانید انواع فرهنگ های محلی را به طور یکجا لمس کنید. همچنین، راهپیمایی پنگوئن های آبی را هنگام غروب در زیستگاه خودشان مشاهده کنید.
3.   دیزنی ورلد
آیا تصور می کنید سرزمین میکی ماوس و شخصیت های کارتونی فقط مخصوص کودکان است؟ بازدید از دیزنی به عنوان یک بزرگسال تجربه کاملا متفاوت برای شما خواهد بود. از جمله اینکه مجبور به راندن کالسکه کودک یا مراقبت از بچه ها نیستید. همچنین در طول سفر خود به سرزمین دیزنی مجبور نیستید به هتل بازگردید تا کودکتان بخوابد یا شب زود بازگردید تا کودک شامش را به موقع بخورد و سر وقت خود بخوابد.

  گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

  وقتی کودک ندارید می توانید تا دیر وقت در دیزنی لند بمانید و از سرگرمی های آنجا لذت ببرید. این سرزمین مملو از سرگرمی های مختلف برای بزرگسالان است. بهترین ماه ها برای بازدید از این سرزمین، اکتبر و سپتامبر است. می توانید از قایق سواری و تماشای دلفین ها لذت ببرید.
4.  سفر جاده ای اتوبان 66
در آمریکا جاده های خوش منظره و زیبای زیادی وجود دارند (مانند اتوبان یک کالیفرنیا یا بزرگراه بلوریج) اما بازدید از جاده 66 این کشور تجربه ای مستقل از همه آنها دارد. شاید سفر جاده ای برای برخی از افراد چندان جالب به نظر نرسد اما این گونه مسافرت ها در جاده های خوش آب و هوا و زیبا، بسیار به یاد  ماندنی هستند. البته به شرطی که کودکی همراه شما نباشد. به این ترتیب می توانید هنگام تماشای مناظر اطراف، از هم صحبتی با همسر خود نیز لذت ببرید. اگر کودکی همراه شما باشد به طور مرتب بهانه می گیرد و می پرسد که آیا نرسیده ایم و باعث خراب شدن سفر می شود.

  گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

 می توانید از سانتامونیکا به شیکاگو بروید. در این مسیر 2 هزار مایلی مناظر فوق العاده ای همچون طاق سنت لوئیس، دره بزرگ و ... را شاهد خواهید بود. زیباترین بخش جاده 66 آمریکا، در شمال شرق شهر اوکلاهاما است. در طول مسیر خود حتما از موزه این شهر دیدن کنید.
5.  آنکگور وات

  گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

 یکی از مقدس ترین معابد جهان، آنکگور وات در کامبوج است و باید احترام زیادی برای آن قایل شد؛ کاری که کودکان از عهده آن بر نمی آیند. به همین دلیل باید بدون فرزند از این معبد روحانی دیدن کنید. این مجموعه در مساحتی حدود 494 هزار هکتار قرار دارد و آثار باستانی مربوط به قرن نهم میلادی و معماری باستانی Khmer کمبوجی دارد. برای تماشا همه جاهای این معبد باید حدود سه روز زمان اختصاص دهید زیرا گرما و رطوبت هوا به قدری زیاد است که نمی توان خیلی بیرون ماند. این معبد حدود دو مایل از سیِم ریپ فاصله دارد و باید با تاکسی به آنجا رفت.
6.  سفر دریایی در اقیانوس اطلس

  گردشگری,مکانهای تفریحی جهان

 سفرهای تفریحی و دریایی برای بسیاری از خانواده ها در اولویت قرار دارد. اما سفر در اقیانوس اطلس تجربه متفاوتی است. این سفر بیشتر از دو هفته به طول می انجامد و شما روزها و شب های زیادی روی آب هستید. این سفرها شاید برای شما بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد اما کودکان از این مساله خرسند نیستند و باعث ناراحتی آنها می شود. برای لذت بردن از کروزهای طولانی همچون تور 17 روزه اروپا روی کشتی تاج ملکه باید حتما پیش از بچه دار شدن اقدام کنید.

منبع:bartarinha.ir



دور دنیا با یک کلیک

  • آرام ترین مکان های دنیا برای گردشگری
  • ایرانگردی در‌خارج از مرزها
  • بهترین شهرهای دنیا برای خرید
  • تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگران کدامند؟
  • جزیره ماوی (مائویی)، زیباترین جزیره جهان
  • دره 10 قله، کانادا

ادامه مطلب ...

جاذبه های گردشگری شهر تونس

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان


سیدی بو سعید
 سیدی بو سعید شهرکی بندری در ۲۰ کیلومتری شمال شهر تونس پایتخت کشور تونس واقع شده است.

 جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

 این شهر نام خود را از رهبری مذهبی و مسلمان که سالها در این منطقه زندگی می کرده گرفته است.
ابو سعید ابن خالف ابن یحیی اتامینی ال یحیی (Abou Said ibn Khalef ibn Yahia Ettamini el Beji)
دراین منطقه ای که قبلا جبل المنار( Jabal el-Menar) نامیده می شد سکونت گزید.
در افسانه ها و داستانهای این منطقه نقل قول میکنند که سنت لوئیس Saint Louis برای جنگ به این منطقه آمد اما افسون یک شاهزاده بربر گردید و از جنگ منصرف گردید به همین دلیل اسم وی به پرنس حامی روستا تغییر نام پیدا کرد.

  جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

  منطقه سیدی بو سعید

این شهر یک منطقه توریستی است که به علت استفاده از رنگ آبی به صورت گسترده در تمام سطح شهر شهرت خاصی دارد.
در ایم منطقه توریستی انواع سوغاتها و صنایع دستی تونس در فروشگا ههای محلی به توریستها عرضه میگردد.
همچنین فستیوالی مذهبی نیز در ماه جولای در این منطقه اجرا میگردد.
صرف چای با نعناء همراه با موزیک سنتی تونس یکی از جذابیتهای این منطقه زیبا می باشد.
سیدی بو سعید زیباترین بن بست دنیا است.
موزه معماری نابل
در این موزه آثار تاریخی به جای مانده از هنر موزائیک و سفالگری در تونس به نمایش گذاشته شده است.
شهر دوگا
این شهر که بازمانده آثار تاریخی لیبی – پونیکی است از دوره روم باقی مانده است.باقی مانده این شهر تاریخی که نمایانگر نحوه زندگی مردم در زمان اشغال تونس ( پونیک ) توسط رومیها بوده و شامل تئاتر رومی حمام آثار معماری معابد ساختمانها کاخها و سایر آثار به جای مانده از آن دوره است که به عنوان یکی از مفاخر معماری تاریخی تونس محسوب می شود.
Bulla Regia
در این منطقه شما می توانید منازل رومی را پیدا کنید و نحوه زندگی مردم را در این دوره ببینید ضمن اینکه در آن حمامهای رومی نیز قابل مشاهده است.
منطقه Bulla Regia و Dougga از جمله مفاخر معماری دوره تاریخی رومی آفریقایی است که شاهدی بر ظهور تمدن جدیدی در این منطقه از آفریقا است.
Saint Louis Cathedral, Carthage
کلیسای سنت لوئیس
این کلیسا در تپه های باستانی کارتاژ واقع شده و ملقب به کلیسای کاتولیک روم است.نوع معماری آن بیزانسی شمال آفریقا هست که در فاصله سالهای ۱۸۸۴ تا ۱۸۹۰ میلادی ساخته شده است.
این کلیسا بر روی تپه ای قدیمی بنام  بیرسا ((Byrsa که در نزدیکی محل پیدایش پونیکیهای قدیم و سپس شهر رومیها بوده واقع شده است.

  جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

  کلیسای سنت لوئیسدر شهر تونس

کلیسای سنت لوئیسدر شهر تونس
این کلیسا یک کلیسای قدیمی هست که به علت کوچکی آن فقط بعضی از مراسم خاص در آن انجام میشود.
تنها کلیسای کاتولیک رومی که در حال حاضرفعال است کلیسای سنت وینسنت پائول Cathedral of St. Vincent de Paul است.
در سال ۱۸۸۴الحسین ابن محمود یکی از مستبدین طرفدار فرانسه شروع به ساخت این کلیسا نمود و زمین و محدوده آنرا مشخص نمود که در نهایت تپه پونیک برای این منظور انتخاب گردید که از مکانهای مختلف شهر تونس قابل بازدید بود.
در این محل قبلا معبدی به نام آسکولاپیوس (Aesculapius) وجود داشته که این کلیسا بر روی آن معبد قدیمی ساخته شد.
ابتدا طرح آن که ترکیبی از معماری گوتیگ و بیزانس بود به تصویب پادشاه Louis-Philippe رسید و سپس عملیات ساخت آن شروع شد.
بعد از اتمام کار تنها صلیب بر افراشته تونس بر بالای گنبد آن قرار گرفت که نشان از قدرت مسیحیان در تونس بود.
این کلیسا بین سالهای ۱۸۸۴ تا ۱۸۹۰ میلادی تحت سرپرستی و نظارت دولت فرانسه انجام شد.
این کلیسا از زمانی که  کاردینا لاویجر (Cardinal Lavigerie) به عنوان اسقف اعظم الجزایر و کارتاژانتخاب گردید و همچنین از زمانی که کلیسا توانسط منابع مالی و موقوفات کلیسا را جمع آوری کند توانست از قدرت و نفوذ زیادی در منطقه آفریقا بهره مند گردد.
این کلیسا در نظر بسیاری از اهالی و شخصیتهای مذهبی کلیسا با شکوه و جلال خاصی ساخته و تزئین شده بود.
بعد از مرگ کاردینا لاویجری جسد وی در همان محل دفن شد که بعدا به فرانسه منتقل گردید و در گورستان بایون (Bayonne) در منطفه ای در شمال غرب فرانسه به خاک سپرده شد.

  جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

  خیابان سیدی بو سعید در شهر تونس در انتها با نمائی فوق العاده از دریای مدیترانه

 The Medina
قسمت قدیمی شهر تونس که شامل ساختمانهای قدیمی و آثار تاریخی به جای مانده از دوران رومی اسلامی و عثمانی است که شامل خانه های قدیمی مسجد مدرسه و سایر مشخصه های معماری قدیم تونس است.
این منطقه در قلب شهر تونس و در میان ساختمانهای جدید و مدرن قرار گرفته است که همچون نگینی بر دل شهر تونس است که امروزه به یکی از پر طرفدارترین مناطق بازدیدی تونس تبدیل شده است که لذت گشت و گذار و خرید در بازارها و کوچه های قدیمی شهر را به گردشگران القاء می کند.
این منطقه بیضی شکل حدود ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و شامل مسجد, بازار ,حمام ,مدرسه, کافه ,صنایع دستی و سایر الزامات شهری است.
مسجد زیتونیه
این مسجد یکی از معتبر ترین مساجد تونس است که در پایتخت این کشور واقع شده است و یکی از مشخصه های اصلی معماری شهر تونس است که بازتاب دهنده ۹۹% از اعتقادات مذهبی و دینی مردم است.
نام این مسد به معنی درخت زیتون است که بر گرفته شده از تدریس در زیر درخت زیتونی است که در این مسجد وجود داشته است. تاریخ بنای این مسجد به قرن ۷ هجری باز می گردد.
Dar Ben Abdallah
این منزل که به یک موزه مردم شناسی تبدیل شده است یکی از نمونه های ارزشمند تاریخی قرن ۱۷ میلادی در تونس است. این موزه یکی از جاذبه های ارزشمند تاریخی فرهنگی شهر تونس است که مسافران زیادی را برای بازدید به خود جلب می کند.
این موزه به دو قسمت کلی تقسیم شده است ۱- بخش زندکی خانوادگی که شامل اتفاقات و مراسم مذهبی خاص خانوادگی است.۲- بخش عمومی که برای نمایش مسجد بازار کافه ها و سایر بخشهای شهر است.
خیابان حبیب بورقیبه
این خیابان یکی از معروفترین و شیک ترین خیابانهای شهر تونس است و محل تفریح جوانان و مردم این شهر است. در این خیابان ۲ نماد کاملا مجزا از نوع معماری غربی( فرانسوی) و عربی کاملا مشهود است همچنین برای خرید می توانید به خیابان شانزلیزه این خیابان رفته و انواع لباسهای مارک دار آن که دارای قیمتهای مناسبی نیز می باشد استفاده کنید.

  جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

 خیابان حبیب بور قبه معروف به شانزلیزه

موزه باردو
بزرگترین و قدیمی ترین موزه تونس , موزه ای بی مانند از انواع موزائیک که از بعضی جهات همانند موزه لوور پاریس می باشد. بیشتر موزائیکها متعلق به قرون ۲ تا ۴ بعد از میلاد مسیح می باشد که عموما برای تزئین ویلاهای افراد متمول تونس و رومیها استفاده شده است.

 موزه باردو تونس
اطاقهای موزه عموما به نام موزائیکهائی که در آنها پیدا شده است نام گذاری شده است,مثل اطاق دوگا Dougga که نام شهرکی رومی در نزدیکی پایتخت تونس بوده است یا اطاق  بولا رجیا Bulla Regia و تالار اصلی که پونیک نام دارد.

   جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

 ترتیب قرار گرفتن دوره های تاریخی این موزه عبارتند از:
دوره قبل از تاریخ / دوره پونیک / دوره روم / دوره مسیحیت اولیه / وندالها / بیزانسها و دوره اسلامی
در موزه باردو موزائیکهائی مربوط به دوره های مختلف تاریخی مانند دوره های پونیکی اولیه مسیحیت و دوره اسلامی و غیره وجود دارد.معماری خود بنا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است مانند سقف بنا, اطاق ویرجیل ,بخش عثمانی و غیره .این موزه در گذشته کاخ و محل زندگی پادشاهان حفیصی در قرن ۱۳ هجری بوده است که  به صورت موزه تغییر کاربری داده شده است.
بخشهای مختلف موزه باردو
دوره پیش از تاریخ
این قسمت که توده های سنگی را شامل می شود به حدود۰۰۰/۴۰ سال قبل محدود می گردد که در ناحیه قفسه Gafsa پیدا شده اند و مبین انسانهای اولیه و فرهنگ و آداب و رسوم آنها می باشد.
دوره پونیک
در این قسمت افسانه های رومی و نام آشنا شروع می شود الیسا , آمیکار, هانیبال و فیلهایش و کارتاژ زیبا که تخریب شد و بر روی آن نمک پاشیده شد.
در این قسمت اطاقهایی که نام گذاری شده اند به نام دوره پونیک و شامل مجموعه های وسیعی از مجسمه های عالی گلدانها ماسکهای مردگان و طلسمهایی که به دیوارها نصب شده اند.همه و همه تحسین هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

موزه باردو شهر تونس معتبر ترین موزه موزائیک رومی در دنیا
در اطاق توپتس Tophets جایگاه مقدس بال آمون و تانیت جایگاه این ستونهای سنگی و گلدانهای منقش که خاکستر قربانبان خدایان را در آنها قرار میدادند وجود دارد.

   جاذبه های گردشگری شهر تونس,دیدنیهای تونس

بخش رومی
حضور رومیها در تئنس باعث نمایش هزاران هزار مدل از انواع موزائیک ها شد که باعث تزئین درودیوار موزه باردو گردید.این موزاییکها از نقاط مختلف کشور تونس جمع آوری گردیده و باعث ارزشمند شدن این موزه به عنوان یکی از موزه های معتبر در زمینه موزائیک گردد.
بخش مسیحی
بخش مسیحی موزه باردو که در کاشیهای قرن سوم خودنمائی می کند که از کتاب مقدس بهره جسته است وشامل سمبلهایی از عهد جدید میباشد.همچنین در این بخش بیشتر موزائیکها و مجسمه ها از شهر کارتاژ هستند, کلیساهای بزرگ و کوچک تونس با این موزائیکهای زیبا تزئین شده اند. مهم ترین اثر ارزشمند دوره مسیحیت حوض غسل تعمید است.
بخش اسلامی
بخش دیگری از موزه باردو است که نتیجه حضور مسلمانان و حکومتهای اسلامی در این سرزمین می باشد.
در این بخش آثار بسیار جالبی از هنرهای زیبای اسلامی شامل گچ بریها مقرنس کاریها و سایر هنرهای زیبای اسلامی به چشم می خورد.
منبع:safarafarin.ir



دور دنیا با یک کلیک

  • بازار‌ سنتی شهر تونس

ادامه مطلب ...