مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی

مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی مدل دوربین عکاسی

عجیب‌ترین معادن روباز جهان تصاویر

مجموعه: عجایب گردشگری


عجیب‌ترین معادن روباز جهان + تصاویر
معادن روباز (Open-pit mines) تکنیکی در زمینه استخراج سنگ یا فلزات و مواد معدنی دیگر از دل زمین به حساب می‌آید. مخصوصا زمانی که کانی‌ها در نزدیکی سطح زمین قرار گرفته و گسترش زیادی دارند این شیوه بسیار کارآمد است. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا شما را با عجیب‌ترین معادن روباز دنیا آشنا کنیم.


پیامد استفاده از این روش زخم‌هایی است که بر چهره زمین نشانده می‌شود. زخم‌هایی که متأسفانه راهی برای درمان آن‌ها وجود ندارد. اما در عین حال همین آثار نیز شگفتی خود را دارند و باعث بهت و حیرت بسیاری می‌شوند.


معدن میرنی (Mirny)، روسیه

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 

این معدن الماس در میرنی واقع در شرق سیبری قرار گرفته است و البته اکنون غیرفعال می‌باشد. این معدن بزرگ‌ترین معدن روباز الماس جهان و دومین گودال بزرگ حاصل از حفاری در جهان به شمار می‌آید. عمق آن در حدود ۵۲۵ متر و قطر آن حدود ۱۲۰۰ متر تخمین زده می‌شود. پرواز بر فراز این معدن برای هلیکوپترها ممنوع می‌باشد. این امر به دلیل حوادث متعددی است که به دنبال جریان هوای رو به پایین در قسمت فوقانی معدن رخ داده که در نهایت منجر به سقوط هلیکوپترها شده است.


معدن دره بینگام (Bingham)، آمریکا

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
این معدن روباز که در جنوب غربی شهر سالت‌لیک سیتی (Salt lake City) در ایالت یوتا قرار گرفته است به نام معدن مس کنی‌کات (Kennecott) نیز شناخته می‌شود. نام بینگام به نام دو برادری که برای اولین بار این ناحیه را کشف کردند اشاره دارد. این معدن بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین گودال حاصل از حفاری حال حاضر جهان می‌باشد. برآورد شده است که تقریبا ۹ کیلومتر عمق این معدن و ۴ کیلومتر پهنای آن است. در سال ۱۹۶۶ این معدن به عنوان اثر تاریخی، دیدنی و ملی این کشور به ثبت رسیده است.


معدن طلای کالگورلای(Kalgoorlie)، استرالیا

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 

معدن کالگورلای که گاهی به نام معادن کال جنوبی نیز شناخته می‌شود بزرگ‌ترین معدن طلای روباز کشور استرالیا به شمار می‌آید. این معدن که شکل کشیده‌ای دارد تقریبا ۳.۵ کیلومتر امتداد، ۱.۵ کیلومتر پهنا و ۵۷۰ متر عمق آن می‌باشد. چنین ابعادی کافی است تا این معدن از فضا هم قابل رویت باشد.


گودال بزرگ (معدن کیمبرلی)، آفریقای جنوبی

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان


این معدن که شامل یک معدن روباز و یک معدن زیرزمینی است در کیمبرلی در آفریقای جنوبی قرار گرفته است و ادعا می‌شود که بزرگ‌ترین گودال کنده شده توسط دست در جهان است. این معدن در سال ۱۸۷۱ افتتاح شده و در ۱۹۱۴ تعطیل شد. عمر این معدن ۴۳ سال بوده و حدود ۵۰ هزار نفر در آن مشغول به کار بودند که با کمک بیل و کلنگ ۲۲.۵ میلیون تن از زمین را جابه‌جا کرده و ۳ میلیون تن الماس را از دل زمین استخراج کردند.

پهنای این معدن ۴۶۳ متر و عمق آن ۲۴۰ متر بود هر چند بعدها ریزش آوار منجر به پر شدن بخشی از معدن شده و عمق آن به ۲۱۵ متر کاهش یافت. در حدود ۴۰ متر آن با آب پر شده و هم اکنون ۱۷۵ متر آن قابل مشاهده است.


معدن الماس دیاویک (Diavik)، کانادا

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 

معدن الماس فعالی که به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی این ناحیه تبدیل شده است. از مزایای این معدن می‌توان به ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر اشاره کرد. معدن دیاویک به طور سالانه حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم الماس تولید می‌کند. این معدن در یک جزیره کوچک ۲۰ کیلومتر مربعی واقع شده که تنها ۲۲۰ کیلومتر از مدار قطب شمال فاصله دارد و در طول زمستان آب‌های اطراف آن به طور کامل یخ می‌بندد.


معدن الماس ا‌کاتی (Ekati)، کانادا

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
معدن ا‌کاتی اولین معدن سطحی و زیرزمینی الماس در کشور کانادا می‌باشد. این معدن در ۳۱۰ کیلومتری شمال شرقی یلونایف (Yellowknife) و در ۲۰۰ کیلومتری مدار قطب شمال قرار گرفته است.


معدن گرسبرگ (Grasberg)، اندونزی

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
این معدن بزرگ‌ترین معدن طلای جهان می‌باشد در ضمن رتبه سوم در میان بزرگ‌ترین معادن مس جهان نیز از آن همین معدن است. در سال ۱۹۷۳ به بهره برداری رسیده و ۱۹۵۰۰ کارگر در حال حاضر در این معدن مشغول به کار هستند.


چوکویی کاماتا (Chuquicamata) یا معدن چوکی، شیلی

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
بزرگ‌ترین معدن مس جهان با توجه به حجم حفاری‌های صورت گرفته معدن چوکی در کشور شیلی می‌باشد. عمق این معدن ۸۵۰ متر بوده که از این نظر رتبه دوم را در میان معادن بزرگ و روباز جهان از آن خود کرده است.


معدن الماس اوداچنایا (Udachnaya)، روسیه

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 

این معدن جزء بزرگ‌ترین معادن الماس کشور روسیه و نیز کل جهان به حساب می‌آید. این معدن در شمال شرقی کشور در ناحیه جمهوری ساخا یا یاکوتیا (Sakha) قرار گرفته است. تخمین زده می‌شود تا کنون این معدن ۲۲۵.۸ میلیون قیراط الماس تولید کرده و حجم تولید سالانه الماس آن ۱۰.۴ قیراط می‌باشد.


معدن اسکوندیدا (Escondida)، شیلی

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
این معدن مس در صحرای آتاکاما (Atacama) واقع در ناحیه آنتوفاگاستا (Antofagasta) در کشور شیلی قرار گرفته است. در اصل این معدن از دو معدن روباز جداگانه شکل گرفته است. عملیات بهره برداری از این معدن در سال ۱۹۹۰ شروع شده و سالانه یک میلیون تن مس از آن استخراج می‌شود.


در ایران هم معادنی روباز وجود دارند که بعضا جزء بزرگ‌ترین‌های جهان نیز می‌باشند. باهم تعدادی از آن‌ها را مرور می کنیم.
معدن مس سرچشمه

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
این معدن در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان و در ناحیه مرکزی رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. از نظر زمین شناسی این معدن روی کمربند جهانی مس قرار گرفته است.


معدن طلای موته

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 

این معدن که در نزدیکی روستای موته و ۵۰ کیلومتری شهرهای دلیجان و گلپایگان قرار گرفته دارای ۹ کانسار طلا دار می‌باشد. هم اکنون سالانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا از این معدن به دست می‌آید.

 

معدن انگوران

 

معدن,معادن روباز,عجیب‌ترین معادن روباز جهان

 
معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان بزرگ‌ترین تولید کننده سرب و روی ایران و نیز بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه است. این معدن دارای بخش روباز و بخش زیرزمینی است که ذخیره بخش روباز این معدن ۸ میلیون تن برآورد شده است.
منبع:zoomit.ir



دور دنیا با یک کلیک

  • تصاویری از عجیب ترین سازه مربعی جهان
  • 10 سرزمین‌ تشنه دنیا
  • 5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا! +تصاویر
  • 5 مکان وحشتناک مذهبی از سراسر جهان! (+عکس)
  • آشنایی با کاخ شنبرون در اتریش + تصاویر
  • درخت رنگین کمان + تصاویر


مطالب دیگر
تعیین وضعیت تولید خیارگلخانه ای در روند توسعه پایدار در استان یزد
ارزیابی تاثیر استفاده از حمل و نقل عمومی شهری در صرفه جویی زمان
تغییرات دمایی مخازن هوایی بتنی آب در اثر آتش سوزی در ساختمان های مجاور
بررسی مقدار رسوب گذاری و تغییرات مکانی آن در ایستگاه پخش سیلاب برآبخوان پلدشت آذربایجان غربی
شناخت و آگاهی از حقوق و تکالیف شهروندی زمینه ساز توسعه ی پایدار شهری
تاثیرفعال سازی مکانیکی و لیچینگ مکانوشیمیایی برروی انحلال کنستانتره های کالکوپیریت دراسیدسولفوریک
تاثیر تنظیم کننده های رشد IAA و2,4-D براندام زایی و تولید کالوس فلس گل سوسن lilium longiflorum
ساختار نظام مدیریت HSE در شرکت تایدواتر
بررسی همبستگی بین صفات مهم زراعی و تجزیه علیت برای عملکرد دانه و روغن در گلرنگ در شرایط تنش
ON ABSOLUTE CENTRAL AUTOMORPHISMS FIXING THE CENTER ELEMENTWISE
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.